29 januari 2006

Sunday, bloody Sunday

Igår blev det inte riktigt tid att skriva. Vi hade första genomdrag av båda operorna, efter att ha ställt de sista scenerna samma morgon. Fullt kaos, men vi tog oss igenom i alla fall. Skönt att för en gångs skull inte bli avbruten hela tiden. Vi artister behöver ju också få se och känna helheten innan premiär (helst). Nu väntar en ännu tuffare vecka med genomdrag och så småningom orkesterrep. Tro det eller ej, men dialogen börjar faktiskt sitta utan större problem... Fick till och med beröm för min brittiska accent. Måste bara komma ihåg alla tonande s (z) i slutet på ord.
Efter den tuffa repdagen, var det skönt att ta ett par öl med några ur ensemblen. Vi gick till ett mexikanskt ställe och åt lite nachos och drack Corona. Sen avslutade jag och de andra solo-grabbarna Dean och Matt nere i baren här i huset.
Jag brukar sällan komma ihåg mina drömmar, men i natt drömde jag nåt om flygplan och flygplatser, och när jag vaknade visades "The Terminal" på TV. Det kan inte vara en slump. Om bara en vecka (Superbowl Sunday) står jag där på O'Hare och väntar otåligt på mina tjejer. En vecka!!!
Idag ska jag bara ta det lugnt, och heja på Jesper Parnevik som ligger bra till inför sista dagens spel i Buick Invitational.
I golf, alltså.
/ J