23 januari 2006

Laundry Day


Bilden från i somras värmer lite så här mitt i vintern. Kanske kan det värma er därhemma i ännu kallare Sverige också?
Nu ska jag inte ändra mer på inställningarna till den här sidan. Jag lovar. Verkligen. På riktigt. Oh Yes.
Efter en tuff första vecka var det ganska skönt att kunna bara slappa och samla kraft idag. Jag kom på att hjärnan förmodligen har gått på högvarv sedan jag kom hit, eftersom jag inte bara måste prata engelska hela tiden. Nu ska jag ju sjunga och spela teater på engelska också. Liten härdsmälta. Som tur var fick jag prata lite svenska med Katarina, som jag träffade igår för lunch. Det var otroligt kul och intressant att höra om alla hennes fantastiska uppdrag i Centralasien. Och jag babblade på om Kungliga Operan. Ett kärt gammalt ämne som jag säkert inte kommer ta upp här... Allt i sinom tid.
Ni som undrar hur jag kan ha så mycket tid till att "blogga" har nog inte varit hemma med barn på länge. "Utan" barn hinner man ju med hur mycket som helst, och nästan när som helst. Och efter att ha varit hemma ett tag har man utvecklat ett sinne för extrem effektivitet. Multi-tasking, säger jag bara.
Jag var länge tveksam till det här med bloggande, men jag måste säga att det är mycket tillfredsställande att "rensa rören" och jag kommer fortsätta länge (om nån orkar läsa förstås).
Imorgon (måndag) har jag kostymprovning, sedan följer en välkomstlunch med alla i produktionen. Sen är det rep för hela slanten. Ja just det, imorgon kväll är det ju nytt avsnitt av 24 också...
Om det är nån som är intresserad av vad som hände i Desperate Housewifes senast, så vet ni vem ni kan fråga.
Jag såg också förresten, att American Idol 2006 sänds (en vecka senare) i TV 4. Grattis! Som sagt, mycket bättre än den svenska blaskupplagan.
Klart Slut
/ J