22 januari 2006

Quel vecchio maledivami!


Min födelsedagspresent till mej själv. Ja, för på onsdag fyller jag år. 34. Kul. Verkligen. Jag tror faktiskt att jag nästan inte har firat någon födelsedag hemma, bara med min fru/familj sedan vi träffades. Inte som jag kan minnas. Ett år var jag i Åbo med Stefan Solyom och sjöng Kindertotenlieder. Verkligen muntert! Ett annat år var jag i Miami, och svettades och blödde i Faust. Och senast vaknade jag i Göteborg, passerade med bil genom Sverige och begravde Lindas farfar Holger i Vadstena, varpå jag fortsatte upp till Stockholm för att sjunga Barberaren. Vad är det med mej och mina födelsedagar? Nåväl: Carlos Álvarez, Dina Kuznetsova och Frank Lopardo får väl duga som sällskap,för den här gången.
Och eftersom jag fått vissa propåer, så kan jag nu meddela att det går alldeles utmärkt att lämna kommentarer på bloggen om så önskas. Även anonymt. Kom ihåg, jag är gammal i IT-världen. Jag var med redan på C-64's underbara storhetstid.
Det var tider, det...
/ J