19 februari 2006

Lazy Lördag


- 16 grader celsius i solen, och en isande vind. Idag var det inte kul att vara utomhus i Chicago. Det var mer än kallt. Eller mindre, beroende på hur man ser det. Märkligt hur det kan skifta så snabbt. Och imorgon ska det bli plusgrader igen. (Celcius alltså) Efter en ovanligt kall och vaken natt (Matilda ville inte alls sova) var vi alla ganska sega. Ja, Daniel som sov i bäddsoffan var nog piggare. Eller? Daniel har åkt tillbaka till New York nu. Roligt att han kunde komma förbi. Matilda verkade tycka att det var kul också.
Det är nåt konstigt med klimatet även inomhus. På nåt sätt blir det bara varmt i vardagsrummet, hur mycket vi än brassar på. Sovrummet har nåt slags lokalt tvärdrag, som säkert är rätt behagligt på sommaren, men nu är bara plågsamt. Jättebra för rösten också med sån extrem kyla, och inte minst snabba förändringar... Pim-pim-pim.
Imorgon (bitti) bänkar jag mej vid NBC för att följa Sverige-USA innan jag rusar till teatern. Tippar 3-1 till Sverige.
Sen har vi matiné, och hela svenskklubben är samlad. Mycket trevligt. Välkomna allihop! Bra med lite egen fanclub. Hehe.
Vi har fortfarande inte riktigt hämtat oss från den helt makalösa matupplevelsen häromkvällen. Jag har försökt återge lite av menyn och alla detaljer, men det är inte helt lätt. Måste upplevas!
Nu är det snart dags att flyga hem till Sverige igen. Jag längtar hem. Till Göteborg. Och till Stockholm. Jag kommer nog alltid vara lite kluven där. Men det är ju ändå Sverige. Hemma. Snart.
/ J