03 september 2006

Nystart

Vem känner inte en viss berusning av något nytt och fräscht? En "ansiktslyftning" eller bara lite nya pigga krafter i ansamling? Mot nya mål. Eller samma. Men med nya krafter och tag. I kamp mot hösten och mörkret. Eller något annat.
Som ni kanske märkt har jag inte varit så flitig den senaste tiden. Det betyder inte att jag håller på att avveckla. Tvärtom. Nu kommer en fräsch nystart, som förhoppningsvis ska nå ännu lite längre och djupare. Den nya utformningen på sidan känns lite rolig och inspirerande, tycker jag. Nytt och fräscht.
För Karlstad och Värmlandsoperan är läget ganska stillastående just nu. Efter premiären och föreställning nummer två var vår Despina tyvärr tvungen att opereras. Detta gjorde att Värmlandsoperan beslutade sej för att ställa in tre föreställningar. Precis efter premiär. Och med ganska fina recensioner. Nåväl, vi får helt enkelt försöka samla kraft och återkomma med dunder och brak den 13 september. Nytt och fräscht.
För min agentur Svenska Konsertbyrån var det en sorts bladvändning eller nystart i helgen. Kerstin Hammarström, som lett byrån sedan starten lämnade över rodret till Maximilian Schattauer. Kerstin hyllades/avtackades med en ceremoni och konsert i Grünewaldsalen i fredags. Flera av byråns sångare (ja, bland andra jag!)och musiker ställde upp och gjorde denna eftermiddag till ett fint minne för Kerstin. Tack Kerstin för det du och Konsertbyrån har gjort för oss sångare och musiker och dirigenter under alla år! Nu jobbar vi vidare mot samma (och nya) mål. Under ny ledning. Nytt och fräscht? Vi får se...
Sen har jag faktiskt inte legat på latsidan hemma bara för att vi har ledigt från Värmland. En hel del ytskiktsförvandling har åstadkommits i lägenheten. Känns bra. Nytt och fräscht.
Dottern har avverkat tre veckor på dagis. Nej, förskola ska det visst heta. Hon verkar i alla fall trivas som den berömda fisken. Varje morgon rusar hon rakt in och skriker ett litet morgonglädjetjut. Nu är jag här! Och som ni har längtat! Och sen tittar hon inte tillbaka. Mamma eller pappa är för stunden perifera.
Ett nytt stadium i föräldralivet har börjat. Tiden har givits oss tillbaka. Några dyrbara timmar om dagen. Nytt och ganska fräscht.
/ J