23 september 2006

Mitt i city

I dagarna har Karlstad begåvats med en splitter ny galleria. Massor med affärer, restauranger och folk. Tjusigt! Och i ena hörnan ligger en helt ny italiensk krog, med utsikt över Klarälven och teatern. Via Appia. Självklart var vi där och provsmakade redan igår. Klart godkänt. Mer än man kan säga om filmen som Tobias och jag hamnade på igår kväll. "Snakes on a plane". Ja, titeln säger nog allt. Herregud! Det värsta är att den var ganska effektiv i sitt onda syfte. Alla som har minsta skräck för ormar (vem har inte det?) eller för att flyga inser säkert att kombinationen är inte bara dubbelt värre... Idag har vi föreställning igen. Sist var både Annlo och Jonas lite illamående, men det gick trots detta riktigt bra. En sällsynt diskret och svårflörtad publik bara. Det ska inte behöva påverka, men det gör det. Jag lovar.
Den senaste veckan har min kalender framöver börjat fyllas lite mer. Mest konserter framöver. Av olika karaktär. Och en överraskning framåt sommaren. Än kan jag inte riktigt berätta vad det gäller, men det verkar spännande. Snart måste jag bestämma mej hur jag ska göra med nästa säsong också. Tillbaka till Operan eller? Vi får se.
En familjefråga som måste diskuteras och planeras noggrant.
Den här veckan har ju också gänget på Folkoperan haft premiär på Rigoletto. Tyvärr har jag inte kunnat se den ÄN, men det är kul att se och höra att alla utlåtanden tyder på en mycket bra uppsättning. Grattis. Gå och se den, alla. Jag kommer och tittar senare!
/ J