15 mars 2007

Buller från en klar himmel

Man ska vara väldigt försiktig med vad man skriver på sin blogg. Särskilt om det är lite kritiskt mot arbetsgivaren. Även om det är ytterst modest och någorlunda välgrundat. Och tydligen kan man, om man vill, läsa mina små inlägg på helt fel sätt och misstolka dem. Jag har ingen dold agenda med min blogg. Och jag har ingen anledning att bara ogrundat spy galla över min huvudsakliga arbetsgivare. Men jag tycker att jag har en enskild persons rättighet att uttrycka förvåning och irritation över vissa företeelser som i synnerhet rör och påverkar mej i mitt dagliga liv.
Jag har tagit åt mej av kritiken och pekfingret. Och ber om ursäkt om jag trampat på ömma tår eller skrivit saker som tolkats som onödigt negativa mot Operan. Jag försöker hela tiden väga mina ord på guldvåg. Det är inte alltid helt lätt.
Det enda positiva med detta är väl att det faktiskt tagits upp i ledningsgruppen, vilket visar att jag har läsare. Både inom och utanför Operan. Nu hade jag helst sett att mitt namn på Operan förknippas med helt andra saker än min blogg och misstolkad kritik, men det är kanske inte försent att ändra på...
/ J