15 maj 2006

Ute och cyklar

Allt medan jag tillbringar dagarna i Karlstad, med en jätteturban på huvudet och en halvmetersmustasch i ansiktet, rullar allting på även på andra kanter. Idag var en mycket nervös dag. Min kära fru provspelade för Radiosymfonikerna. Förutsättningarna har verkligen inte varit de bästa. De som följt mej vet att jag har haft ett minst sagt fullt schema. Sen har vi ju en liten dotter också. Ekvationen talar för sej själv. Och resultatet borde bli därefter. Men icke. 74 stycken hungriga och duktiga flöjtister kom dit idag, och endast 11 stycken gick vidare till en andra runda. En av dessa var min fru! Efter en andra runda beslutades att de 11 skulle samtliga få komma tillbaka till även en tredje runda imorgon (tisdag). Fortsättning följer...
Och så hade ju Trubaduren premiär på Operan i helgen. Här kan man t ex läsa hur Lennart Bromander sågar hejvilt. Och jag som trodde att jag sett det mesta inom fyndiga rubriker. Hehe.
I eftermiddags gjorde jag och killarna en liten utflykt till Karlstads förorter. På jakt efter cyklar. Jag hade hittat en annons som verkade intressant, och vi blev inte besvikna. Väl framme möttes vi av en riktig cykelmånglare. Hela garageuppfarten var fylld med olika cyklar i alla former och storlekar. Tobias och jag valde ut varsin, och sen kunde vi glada åka tillbaka inåt centrum.
Jag lyckades också missa den stora premiären ikväll. Den fantastiska danska serien Krønikan hade nypremiär på SVT. Tur att man har spelat in den hemma! Jag missade den, för jag och Jonas D var på bio. MI3 gjorde ingen av oss besviken. Nonstop-action så man blev alldeles svettig. Faktiskt inte alls sämre än föregångarna. Bättre än tvåan i alla fall. Tycker jag. Trots galna Tompa.
Till slut har jag kommit fram till en topp-fem för Eurovision på lördag.
Så här tror jag att det går:
1. Belgien
2. Rumänien
3. Sverige
4. Grekland
5. Schweiz
Som smygare utser jag Island, Irland och Malta.
Sist, allra sist kommer Litauriska pekoralen We are the winners. Allt annat är en skandal.
Men det är ju inte jag som bestämmer. Tyvärr.
/ J