24 maj 2006

Solo i Karlstad

Vart tar all tid vägen??? Är det någon som har sett den? Hälsa i så fall från mej att det var länge sedan vi sågs och att jag gärna ses snart igen...
Herre gud! Veckorna bara rusar iväg, och helgerna försvinner fortare än en avlöning. Senaste helgen var absolut inget undantag. Tvärtom. Direkt från Karlstad-tåget anslöt jag till Svensexegänget i Göteborg. Jaha, det var fredagkvällen. Och en bit av lördagen. Sen var det visst Eurovision. Middag med Mamma-gruppen i Göteborg. Hela gänget med fyra barn i ettårsåldern. Ni förstår säkert. Mitt tippande var ju inte direkt någon succé, men jag står på mej. Mina topp 5 är bättre låtar. Jag valde dessutom helt utan att ha sett bidragen "live" (förutom Carola), utan bara hört på skiva. Det blir något helt annat. Vissa artister har uppenbarligen väldigt svårt att sjunga utan Auto-Pitch. Brrr. Och röstningen har ju förlorat all spänning. Bara kompisröstning. Och säkert mygel och fusk. Fortfarande en skandal att Litauern inte bara kom till final. De slog nästan Sverige och Carola. We are the Weaners. Rysare...
Söndagen skulle ha blivit vilodag, men ack nej. Kollegan ringde och kraxade. Förklädd Gud i Säffle. Hoppa in? Javisst, sa jag och åkte. Det var ju ändå på vägen. Härligt stycke att sjunga, men alltid lika snopet. Redan slut? Och lika snabbt var plötsligt helgen slut. Var det en dröm? En illusion? Måhända en hägring? Förbi, förbi. Vi vänder blicken framåt och ser mot nya mål.
Förresten, var det bara jag som nästan missade hela hockey-VM? Märkligt.
Lite kändis-spotting från Karlstad: I veckan har jag inte bara sett en livs levande bäver och en utter (tror jag) i Klarälven. Igår promenerade en något skamsen Sven-Erik Magnusson mitt i centrala Karlstad. Kanske på väg från Polisen?
I två dagar har det regnat här i Karlstad. Precis de två dagar som mina tjejer var på besök. Jättekul.
Repetitionerna går (sakta) framåt, och med lite tur kommer vi genom stycket den här veckan. Nästa vecka flyttar vi in på stora scenen. Ett steg på vägen...
Till helgen laddar vi för Värmlandsbröllop. Det ska bli mycket trevligt. Och vi har barnvakt!
/ J