04 januari 2008

Ett riktigt NYTT år!

Vi har knappt hunnit skriva 2008, och redan är arbetet i full gång. Ingen rast, ingen ro. Inte på Operan. I mellandagarna hade vi musikaliska repetitioner inför den nya produktionen av Falstaff, som blir 2008's första premiär den 16 februari. Och som ska sändas digitalt till biografer den 19 februari. Men där jag kommer in först den 22 februari. Häromdagen träffades vi (nästan) alla för kollationering. Visning av skisser och modeller på scenografi och kostymer. Regissören presenterade sina idéer om verket. Otroligt spännande med en vacker och lustfylld scenografi signerad konstnären Lennart Jirlow, som för första gången samarbetar med Operan. Den känns mycket inspirerande! Jag är dock lite missnöjd över hundförbudet på scenen. Annars hade jag fått en riktig jakthund med mej som Ford. Det hade varit kul...
Så här i början på det nya året ger jag inga löften (förutom att jag tänker fortsätta min inslagna väg mot framgång, välstånd och lycka), men jag har några förhoppningar:
- att min familj hittar en vettig lösning på vår splittrade boendesituation.
- att vi får vara friska. (för en gångs skull...)
- att övergången till den nya Operachefen Birgitta Svendén blir smidig och påbörjas redan nu.
- att många fortsätter läsa min blogg. Eller börjar.
- att anbuden från de stora, internationella scenerna trillar in. Eller börjar.
Och slutligen
- att 2008 blir ett riktigt roligt, utvecklande och spännande år!
Välkomna att följa med på resan.
/ J