19 januari 2008

Tutto nel mondo è burla?

När jag läste mitt senaste inlägg insåg jag snabbt att jag skrivit lite i affektion angående Falstaff. men det är inte speciellt underligt. I det här skedet av arbetet är man väldigt känslig och samtidigt laddad inför sin uppgift. Efter massrepetitionen häromdagen har mycket hänt. Väldigt mycket på kort tid. Och plötsligt känns det som man har en ganska bra bild/skiss av hela operan. Bitarna börjar falla på plats. Mycket jobb återstår, men idag känns allting mycket bättre än i början på veckan. Alltid något...
Nu väntar en rolig vecka, när vi kliver in på scenen och får känna på dekoren och allt på riktigt. Samtidigt kommer ljussättning och kostymprover färdigställas. Och orkesterrepetitioner börja. Fyra veckor till premiär.
Och, för de som har missat det kan jag meddela att Apples nya MacBook Air är 1,94 cm hög. Eller snarare platt. Och jag vill ha. Skulle matcha min iPhone så bra!
/ J