22 oktober 2008

Inte mätt på Met?

Än en gång går the Met i spetsen för multimediaoperautvecklingen. Idag lanseras Metropolitanoperans nya mediaspelare - Metplayer. Där ska man kunna se ett urval av både nya och gamla föreställningar i HD-kvalitet, och utan störande buffringar och hackande. Verkar mycket lovande. Om det inte är för kostsamt tror jag det kan bli en riktig hit.
Direkt hem till vardagsrummet...
Imorgon kväll väntas fint besök i Stockholm. Världssångaren Bryn Terfel intar Konserthuset. Jag drar mej till minnes en kväll för länge sedan. Platsen var som så många gånger förr Le Bistro de Wasahof. Fyllt till bristningsgränsen med unga sångare. Och Bryn Terfel. Och det sjöngs. Högt och lågt. Starkt och ännu starkare. Med Bryn. Och för Bryn. Jag minns att jag till slut nästan tvingades upp på golvet, och innan jag hann ångra mej så hade jag satt igång att sjunga Factotumarian ur Barberaren. Ett paradnummer. Men kanske inte klockan halvett på natten i ett inte helt nyktert tillstånd. Men kul var det.
Imorgon får han sjunga för mej. Och jag ska bara njuta...
/ J