14 juni 2006

Är det någon kvar?

Jag förstår om ni har tröttnat. Det har blivit väldigt långt mellan inläggen, trots goda intentioner och en hel del material att skriva om. Men ibland så vill det sej inte. Och man fastnar lätt i platta dagboksinlägg. Det vill vi ju inte?
Kul är att höra att många läser, och på senare tid saknar mina små nedslag i cyberrymden.
Och de senaste veckorna i Karlstad har nästan varit karbonkopior. Slitsamma rep hela dagarna. Och Bishops Arms på kvällarna. Dagarna försvinner. Onsdag eller torsdag. Ingen aning. Men bara nio pinnar muck. Eller nåt. Nu är första halvlek avslutad. Eller ska man säga förberedd. Nu kan Grandmaster Konwitschny glida in och slipa lite på detaljerna(!), och njuta av den svenska sommaren. Kommer han känna igen sin Così? Kommer han kunna ändra på det som inte funkar på bara åtta dagar? Kommer han överhuvudtaget? Finns han?
Vi får se... Men jag vill passa på att välkomna alla som kan och vill till Karlstad i höst. Premiären är tyvärr utsåld, men vi spelar ett tag till. Kom och se mej i långkalsonger och turban. Bara det är värt biljettpriset. Eller?
Sedan fredag, märkligt nog precis sammanfallande med VM-starten, har jag/vi sex veckors sommaruppehåll. Inget Karlstad förrän den 23 juli. Och ännu märkligare är att det lyckades sammanfalla med en värmebölja. Trettio grader i Göteborg. Mysko! Det enda rätta har varit att ta sej till havet. Till dotterns stora förtjusning.
Så, trots Sveriges galet dåliga start på VM leker livet.
Jag ska förresten sluta tippa både Melodifestival och fotbolls-VM. Det verkar som allt går precis fel väg. Min drömelva är nog sämre än sämst. Visserligen lite hafsigt ihopplockad, men nu får jag nog byta ut hela laget. Minst. Jag tror fortfarande på Messi. Men då måste han helst få spela också.
Det tar emot, men Tyskland ser faktiskt starkast ut hittills. Och Spanien imponerade idag. Brassarna fick oväntat svårt mot Kroatien. Och tjock-Ronaldo såg inte helt pigg ut. Och Sverige har harmoni i laget. Typ.
Nytt tips: Argentina-Tyskland i final. Och Messi fixar guldet. Om inte Sverige hittar rätt förstås.
Förresten har jag fått en förfrågan som jag inte kan berätta något om än. Men det låter spännande. Mycket spännande...
/ J